Kennis delen op LinkedIn; laat zien dat jij een expert bent!

ZZP'ers; laat zien dat jij een expert bent!

laat zien dat jij een expert bent in jouw vakgebied! Door kennis te delen op LinkedIn, zoals ontwikkelingen op jouw vakgebied of oplossingen te bieden voor actuele problemen, laat je zien dat jij verstand van zaken hebt.

Potentiële klanten zullen dit waarderen en jou herinneren wanneer ze een expert zoeken met jouw specialisme.

Hoe kan ik kennis delen op LinkedIn?

Statusupdates

Je kan bijvoorbeeld kennis delen via ‘Statusupdates’ op jouw startpagina met jouw connecties of met specifieke personen zoals vakgenoten of klanten. Naast dat je zelf berichten publiceert, kan je natuurlijk ook reageren op opmerkingen of vragen.

Groepen

Ook kan je deelnemen aan voor jou relevante groepen, bijvoorbeeld waar jouw doelgroep of vakgenoten zich bevinden. Je kan hier kennis delen, discussies beginnen of meediscussiëren.

Blog

LinkedIn biedt sinds kort ook de mogelijkheid om te bloggen. Doordat deze nieuwe functie gefaseerd wordt uitgerold, is deze nog niet beschikbaar voor iedereen.
Het voordeel van kennis delen via de blogfunctie is dat je meer ruimte hebt om onderwerpen uit te lichten. Daarnaast heb je de mogelijkheid om tekst op te maken en kan je hyperlinks en afbeeldingen invoegen. Geïnteresseerden kunnen ervoor kiezen om jouw te volgen en worden vervolgens automatisch op de hoogte gesteld van nieuwe berichten.

Tips voor het delen van kennis:

 Neem geregeld deel aan discussies, op deze wijze val je vanzelf op als expert.
 Wanneer je reageert in een discussie gebruik dan nieuwe argumenten.
 Begin een discussies over nieuwe ontwikkelingen.
 Deel waardevolle informatie zoals kennis, ervaringen en nieuws.
 Bied concrete oplossingen voor jouw doelgroep.
 Verwijs naar betrouwbare bronnen om jouw argumentatie te onderbouwen.

Zijn jouw berichten zichtbaar?

Om jouw kennis te delen en jezelf als expert te positioneren is het belangrijk dat jouw berichten zichtbaar zijn voor anderen.

In het LinkedIn onderdeel ‘Privacy en instellingen’ kan je aangeven of en wie jouw netwerkactiviteiten op Linkedin mogen zien. Klik hier om direct jouw instelling te bekijken en eventueel aan te passen.

Meer opdrachten met personal branding

Personal branding is jezelf op een consistente wijze communiceren wie je bent, jouw expertise en meerwaarde. Zo weten potentiële opdrachtgevers direct waarvoor ze jou kunnen benaderen.

"Met personal branding word je vaker benaderd door opdrachtgevers, boek je meer resultaat en doe je vaker wat je leuk vindt."

Personal branding; zelf doen

Wanneer je voor jezelf al helder hebt wat jouw meerwaarde is en wat jij voor anderen kan betekenen, dan kan je met onze personal branding tips waaronder het “Stappenplan personal branding voor ZZP’ers” een heel eind komen.

Een eerste indruk vindt tegenwoordig vaak online plaats. Het eerste wat opdrachtgevers namelijk doen is de naam van een ZZP’er googelen om zo alvast een indruk te krijgen. Met de tool van MijnNaamBeschermen.nl bescherm je eenvoudig jouw naam op het internet en creëer je in vijf minuten jouw plek op het internet. Met een korte bio laat je zien wie je bent, wat jouw expertise is en verwijs je naar relevante online informatie. Zo word je op basis van jouw naam gevonden in Google en kunnen opdrachtgevers direct zien wat je voor hun kan betekenen.

Personal branding coach

Vind je het lastig om als ZZP’ers jouw meerwaarde te beschrijven (of te ontdekken) of heb je hulp nodig om jezelf (online) te presenteren? Dan kan een personal branding coach jou hierbij helpen. Een personal branding coach helpt jouw meerwaarde te ontdekken, te formuleren en te communiceren. Klik hier wanneer je interesse hebt in een personal branding coach.

Wil je tips ontvangen over hoe jij jezelf als ZZP'er kan profileren? Schrijf je dan in voor onze maillijst en ontvang praktische tips.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

U kunt de volgende HTML tags en attributen gebruiken:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>