Stappenplan personal branding ZZP’ers

Hoe wordt jij door opdrachtgevers gevonden wanneer ze opzoek zijn naar ZZP’ers met jouw expertise? Wat is jouw meerwaarde en hoe communiceer je duidelijk wat je voor opdrachtgevers kan betekenen? Oftewel hoe krijg jij die opdracht. Deze vragen staan centraal bij personal branding. Het is goed om je te realiseren dat jij als ZZP’er over kwaliteiten beschikt, waar…

Lees het volledige artikel

Naam ZZP’er belangrijker dan bedrijfsnaam

Het eerste wat potentiële opdrachtgevers doen is de naam van een ZZP’er googelen. Onderzoek van MijnOnlineIDentiteit.nl laat zien dat 9 op de 10 opdrachtgevers de voorkeursselectie sterk laat afhangen van de online gevonden informatie. Een goede eerste online indruk is tegenwoordig dus één van de belangrijkste verkooptools voor een ZZP’er. Maar de meeste ZZP’ers hebben…

Lees het volledige artikel

Online identiteit doorslaggevend bij ZZP opdrachten

Het merendeel van de opdrachtgevers wil weten wat ze in huis halen wanneer ze een ZZP’er inhuren. Hierbij kijken maar liefst vier op de vijf opdrachtgevers naar het online profiel van de desbetreffende ZZP’er. Om als ZZP’er opdrachten binnen te halen is het dus zaak om je online te onderscheiden van collega ZZP’ers.

Lees het volledige artikel

7 Twitter tips voor ZZP’ers

Als ZZP’er wil je natuurlijk dat je op internet gevonden wordt en dat jouw berichten worden gelezen door Twitteraars die geïnteresseerd zijn in jouw expertise, producten of diensten, oftewel jouw doelgroep. Maar hoe kan jij jezelf het beste op Twitter presenteren als ZZP’er; word je gevonden door de juiste mensen? Laat je zien waar jij…

Lees het volledige artikel

ZZP website; tips voor de perfecte ZZP website!

Een eigen website is onmisbaar geworden voor de ZPP’er. Een goed ontworpen website zorgt ervoor dat je makkelijker wordt gevonden door opdrachtgevers en dat leidt uiteindelijk tot meer opdrachten. Bovendien is een informatieve website een mooi visitekaartje. Maar hoe ziet een goede website voor ZZP’ers eruit? We hebben voor jou de tien belangrijkste tips op…

Lees het volledige artikel

Zelf een website maken; de voor en nadelen

Voor een ZZP’er vormt een website niet alleen een mooi online visitekaartje, het is tegelijkertijd een essentieel onderdeel van de marketing van je diensten. Met een optimaal gebouwde website word je beter gevonden door opdrachtgevers en dat leidt tot meer opdrachten. Of zelfs directe aankopen wanneer je producten via een webshop verkoopt. We hebben de…

Lees het volledige artikel

Website laten maken; de voor- en nadelen

Een goede, informatieve website is tegenwoordig van groot belang voor elke ZZP’er. Met een zorgvuldige gebouwde website beschik je niet alleen over een mooi online visitekaartje, het kan ook een effectief marketinggereedschap vormen dat uiteindelijk voor meer klanten zorgt. In het artikel ‘Zelf een website maken; de voor en nadelen’ laten we zien waar je op…

Lees het volledige artikel

Online website makers; zelf een website maken!

Als ZZP’er kan je tegenwoordig niet meer zonder een goede website. Simpelweg omdat een website ervoor zorgt dat jij en de door jou aangeboden producten & diensten gevonden worden door potentiele klanten via bijvoorbeeld zoekmachines. Daarnaast geeft een website jou de mogelijkheid om te laten zien wat je doet, waar je goed in bent. Oftewel…

Lees het volledige artikel

ZZP’ers; personal branding op het internet

Wat doe jij als je een product nodig hebt, juist ja, je gaat op het internet zoeken om informatie te verzamelen. Opdrachtgevers doen hetzelfde als ze op zoek zijn naar een ZZP’er. Dus daarom moet je ervoor zorgen dat alle informatie op het internet over jouw ‘diensten’ onderscheidend is en opvalt tussen de rest. Personal…

Lees het volledige artikel

SEO tips; zo word je als ZZP’er in Google gevonden!

Het is geen geheim dat het aantal ZZP’ers de laatste jaren enorm is toegenomen. En deze tendens zal alleen nog maar doorzetten. Dit betekent natuurlijk dat er steeds meer concurrentie zal zijn. Hoe kun je jezelf als ZZP’er opvallend in de markt zetten en veel opdrachten binnenhalen? Je online aanwezigheid is hierbij essentieel. Een website…

Lees het volledige artikel

Online marketing tips voor ZZP’ers

Steeds vaker leg je als ZZP’er het contact voor een opdracht online. De zoektocht van een opdrachtgever begint meestal met het zoeken op internet. Als ZZP’er betekent dit concreet dat het essentieel is om je online marketing op orde te hebben. Je moet eenvoudig gevonden worden en wanneer je gevonden wordt, is een professionele uitstraling…

Lees het volledige artikel

LinkedIn marketing; 10 tips voor zzp’ers

LinkedIn is wereldwijd het grootste online zakelijke netwerk. In totaal zijn er 240 miljoen gebruikers, waarvan 4 miljoen Nederlanders. Het is dé manier om professionele contacten aan te gaan en te onderhouden. Bedrijven en organisaties die zzp’ers willen inhuren, zoeken deze vaak via LinkedIn. Hoe scoor je als zzp’er hoog in de lijst met zoekresultaten,…

Lees het volledige artikel

Pinterest marketing tips voor ZZP’ers

Wist je dat 1,1 miljoen mensen in Nederland Pinterest gebruiken? Ruim 130.000 van hen zijn dagelijks actief. Zeker als je werkzaam bent in branches waarin het visuele aspect een grote rol van betekenis speelt, dan is het een overweging waard om je bezig te gaan houden met Pinterest marketing. Pinterest biedt namelijk een aantal voordelen;…

Lees het volledige artikel

3 redenen om jouw domeinnaam te beschermen

Heb jij jezelf wel eens gegoogled? Je zult versteld staan hoe vaak jouw naam online voorkomt. Voor ZZP’ers is het heel zinvol om je naam vast te leggen als domeinnaam. Je moet er toch niet aan denken dat een ander jouw naam gebruikt? Bovendien komt het de vindbaarheid ten goede; als je een link aanbrengt…

Lees het volledige artikel

LinkedIn aanbevelingen; bevestig jouw vaardigheden!

Linkedin aanbevelingen en onderschrijvingen van jouw vaardigheden zijn een bevestiging van jouw expertise. Daarom is het verstandig om ervoor te zorgen dat jouw LinkedIn profiel vertrouwen uitstraalt doordat (oud)collega’s, zakenrelaties of klanten jouw specialiteit, eigenschappen en meerwaarde bevestigen in een aanbeveling of onderschrijving. Zo vergroot je de kans dat een opdrachtgever jou uitkiest voor die…

Lees het volledige artikel

Checklist voor de zakelijke profielfoto

  Ook op het internet vindt een eerste indruk plaats. Wanneer je op een zakelijk social mediakanaal zoals Linkedin of Twitter wordt gevonden is jouw profielfoto het eerste wat je potentiële klant of opdrachtgever ziet. Maar hoe zorg je nou voor een goede eerste indruk, oftewel: wat is een goede zakelijke profielfoto?

Lees het volledige artikel

Wat trek ik aan voor mijn profielfoto?

  Wat trek ik aan op mijn professionele profielfoto? Het lijkt een simpele vraag, maar het blijkt toch belangrijk om er nog eens goed over na te denken. Kleding is een onderdeel van jouw profielfoto, en jouw profielfoto is jouw eerste indruk. Onderzoek wijst namelijk uit dat er het meest gekeken wordt naar de profielfoto…

Lees het volledige artikel

Zo word je als ZZP’er gevonden op LinkedIn!

Linkedin werkt hetzelfde als Google; hoe hoger jij eindigt in de zoekresultaten, hoe vaker jouw profiel wordt bezocht. Bedrijven, Human resources professionals en recruiters gebruiken ook Linkedin om de juiste ZZP’er voor een freelance opdracht te vinden. Maar hoe word jij nou (als eerste) gevonden op LinkedIn?

Lees het volledige artikel

Stappenplan reputatiemanagement voor ZZP’ers

Klanten zoeken informatie over producten en diensten tegenwoordig vooral online. Wat er op internet over jou als zzp’er te vinden is, speelt dan ook een grote rol in de besluitvorming. Alles wat je zelf publiceert, vormt samen met alles wat anderen op reviewsites, fora en sociale media over je schrijven je online reputatie. Is die…

Lees het volledige artikel

Opleidingen voor ZZP’ers; waar moet je op letten?

Als zzp’er moet je een duizendpoot zijn. Het is niet alleen zaak dat je je eigen vak uitstekend beheerst, maar je dient ook over ondernemersvaardigheden te beschikken, goed op de hoogte te zijn van actuele ontwikkelingen en je eigen producten en diensten aan de man te brengen. Er zijn dan ook talloze zinvolle workshops, cursussen…

Lees het volledige artikel

Verzekeringen voor ZZP’ers; welke heb je nodig?

Anders dan een werknemer in loondienst ben je als zzp’er niet verzekerd tegen risico’s die aan je werk zijn verbonden. Gaat er iets mis, dan kunnen de kosten hoog oplopen. Daarom is het voor zzp’ers raadzaam de juiste verzekeringen af te sluiten. Welke dat voor jou zijn, hangt af van de aard van je werkzaamheden…

Lees het volledige artikel

Trainingen voor ZZP’ers; top 10 populaire trainingen!

Voor zzp’ers is het belangrijk om kennis en skills up to date houden en deze te verbreden en verdiepen. Niet alleen als het gaat om vakinhoudelijke onderwerpen, maar ook op het gebied van bedrijfsvoering, marketing en sales. Door je op commercieel vlak voortdurend te ontwikkelen zorg je dat jij jezelf goed vindbaar maakt, je producten…

Lees het volledige artikel

Administratie tips voor ZZP’ers

Wie zzp’er is en een eigen bedrijf runt, ontkomt niet aan de administratie. Voor veel ondernemers is het – op z’n zachtst gezegd – niet het meest favoriete onderdeel van hun werk. Toch is het van belang de administratie serieus en zorgvuldig aan te pakken. Met de juiste kennis en keuzes leid je het in…

Lees het volledige artikel

10 cursussen voor ZZP’ers om succesvol te ondernemen!

Als zzp’er ben je in je eentje een volledig bedrijf. Om succesvol te ondernemen moet je naast je eigen vak dus verschillende andere disciplines beheersen. Maar met welke workshops en opleidingen krijg je alle ondernemersvaardigheden snel onder de knie? Hier een overzicht van 10 doelgerichte cursussen voor zzp’ers die in korte tijd veel over de…

Lees het volledige artikel

Stappenplan personal branding voor ZZP’ers

Wat kun jij voor iemand anders betekenen? Deze vraag staat centraal bij personal branding. Het is goed om je te realiseren dat jij als ZZP’er over kwaliteiten beschikt, waar behoefte aan is. Als je onderstaande stappen doorloopt, dan komt jouw meerwaarde naar boven. Jouw personal brand is tot leven gekomen!

Lees het volledige artikel